INTEREST AND DETERMINING FACTORS FOR DIGITAL PRODUCT ADOPTION: A CASE OF TAPE MAKERS IN MALANG, INDONESIA
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Asosiasi Penyelenggara Jasa Internet Indonesia. (2019). Buletin APJII Edisi-40 2019. 6.
Cooper, G. S., Rich, K. M., Shankar, B., Rana, V., Ratna, N. N., Kadiyala, S., Alam, M. J., & Nadagouda, S. B. (2021). Identifying ‘win-win-win’ futures from inequitable value chain trade-offs: A system dynamics approach. Agricultural Systems, 190(April 2020), 103096. https://doi.org/10.1016/j.agsy.2021.103096
Fathul Wahid, L. I. (2007). Adopsi Teknologi Informasi Oleh Usaha Kecil dan Menengah di Indonesia. Seminar Nasional Aplikasi Teknologi Informasi, 2007(Snati), 75–79.
Ghozali, I., & Latan, H. (2015). Partial Least Square Konsep, Teknik dan Aplikasi Menggunakan SmartPLS 3.0 (2nd ed.). Universitas Diponegoro Smarang.
Hanum, A. N., & Sinarsari, A. (2017). Analisis Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Adopsi E Commerce dan Pengaruhnya Terhadap Kinerja UMKM (Studi Kasus UMKM di Wilayah Kota Semarang). Maksimum, 1, 1–15.
Kosasi, S. (2017). Inovasi Teknologi Media Sosial: Keberhasilan Proses Adopsi Meningkatkan Kelincahan Organisasi. E-Proceedings Kns&I Stikom Bali, STMIK STIKOM Bali, 10 Agustus 2017, 131–136.
Kusnindar, A. A., Juliono, & Yudis, A. (2018). Pemanfaatan E - Commerce Pada UMKM Di Kabupaten Pringsewu. Jurnal Kelitbangan Pengembangan Dan Inovasi Iptek Kabupaten Pringsewu, 3(2), 84–94.
Kutin, A., Dolgov, V., & Sedykh, M. (2016). Information Links between Product Life Cycles and Production System Management in Designing of Digital Manufacturing. Procedia CIRP, 41, 423–426. https://doi.org/10.1016/j.procir.2015.12.126
Matthess, M., & Kunkel, S. (2020). Structural change and digitalization in developing countries: Conceptually linking the two transformations. Technology in Society, 63, 101428. https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2020.101428
Mourtzis, D., Angelopoulos, J., & Panopoulos, N. (2021). A survey of digital B2B platforms and marketplaces for purchasing industrial product service systems: A conceptual framework. Procedia CIRP, 97, 331–336. https://doi.org/10.1016/j.procir.2020.05.246
Mudawamah, N. S. (2020). Perilaku Pengguna Internet : Studi Kasus Pada Mahasiswa Jurusan Perpustakaan Dan Ilmu Informasi Uin Maulana Malik Ibrahim. Jurnal Kajian Perpustakaan Dan Informasi, Vol. 4 No.(1), 107–113.
Ningtyas, P. K., & Sunarko, B. (2011). Analisis Faktor Yang Mempengaruhi Adopsi E- Commerce Dan Pengaruhnya Terhadap Kinerja UMKM. Performance, 21, 95–107.
Noviani Hanum, A., & Sinarasri, A. (2018). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Adopsi E Commerce Dan Pengaruhnya Terhadap Kinerja UKMK (Studi Kasus UMKM Di Wilayah Kota Semarang). Maksimum, 8(1), 1. https://doi.org/10.26714/mki.8.1.2018.1-15
Piarna, R., & Fathurohman, F. (2019). Adopsi E-Commerce pada UMKM di Kota Subang Menggunakan Model UTAUT Rian Piarna 1), Ferdi Fathurohman 2) Jurnal Ilmiah Ilmu dan Teknologi Rekayasa, 2(September). https://doi.org/10.31962/34
Priyanto, H., Najib, M., & Septiani, S. (2020). Faktor Adopsi E-Marketing dan Pengaruhnya Terhadap Kinerja Pemasaran UKM Kuliner Kota Bogor. 02, 235–244. https://doi.org/10.21456/vol10iss2pp235-244
Purwana, D., Rahmi, R., & Aditya, S. (2017). Pemanfaatan Digital Marketing Bagi Usaha Mikro, Kecil, Dan Menengah (MSMES) Di Kelurahan Malaka Sari, Duren Sawit. Jurnal Pemberdayaan Masyarakat Madani (JPMM), 1(1), 1–17. https://doi.org/10.21009/jpmm.001.1.01
Steel, G. (2021). Going global – going digital. Diaspora networks and female online entrepreneurship in Khartoum, Sudan. Geoforum, 120(October 2020), 22–29. https://doi.org/10.1016/j.geoforum.2021.01.003
Stokes, R. (2013). eMarketing The essential guide to marketing in a digital world. In Demarketing. https://doi.org/10.4324/9780203591208
Uthruva, T., Setyowati, N., & Wijianto, A. (2016). Faktor-Faktor Yang Berpengaruh Terhadap Niat Penggunaan E-Commerce Bagi Pelaku MSMEs Agribisnis Di Kabupaten Sukoharjo. AGRISTA, 4(1).
Wahyudiyono, W. (2019). Implikasi Pengggunaan Internet terhadap Partisipasi Sosial di Jawa Timur. Jurnal Komunika : Jurnal Komunikasi, Media Dan Informatika, 8(2), 63. https://doi.org/10.31504/komunika.v8i2.2487
DOI: https://doi.org/10.21776/ub.agrise.2022.022.2.2
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 M. Zul Mazwan, Livia Windiana, Ratri Wahyu Noviandini

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.